دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1397 - 03:32
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

شرکت هواپیمایی «ای‌تی‌آر» برای معامله با ایران نیازی به مجوز آمریکا ندارد/امیدی به ایرباس و بوئینگ نیست

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شرکت «ای‌تی‌آر» برای معامله با ایران نیازی به مجوز آمریکا ندارد، گفت: هواپیماهای دور برد ایرباس و بوئینگ هستند که امیدی به تحویل آن‌ها در دور جدید تحریم‌ها وجود ندارد.
کد خبر : 302800

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، محمدرضا رضایی‌کوچی با اشاره به تحویل 5 فروند هواپیمای «ای‌تی‌آر» در روزهای اخیر از سوی فرانسه به ایران، گفت: تامین منابع مالی این تعداد علت تحویل آن به ایران بوده است.


نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محدودیتی در تحویل «ای‌تی‌آر»ها به ایران وجود ندارد، افزود: تحویل این نوع هواپیماها منوط به تامین فاینانس آن‌ها است.


وی با تاکید بر اینکه شرکت «ای‌تی‌آر» برای معامله با ایران نیازی به مجوز آمریکا ندارد، تصریح کرد: حتی با آغاز دور جدید تحریم‌ها نیز «ای‌تی‌آر»ها به ایران تحویل خواهد شد.


این نماینده مردم در مجلس دهم، در پاسخ به این سوال که امکان تحویل هواپیماهای دور برد نیز به ایران وجود دارد، گفت: هواپیماهای دور برد ایرباس و بوئینگ هستند که امیدی به تحویل آن‌ها در دور جدید تحریم‌ها وجود ندارد.


رضایی ادامه داد: رایزنی با شرکت «ای‌تی‌آر» و تامین فاینانس آن می‌تواند روند نوسازی ناوگان هوایی را تسریع کند.


رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، همچنین از رایزنی با وزیر راه و شهرسازی و معاونان این وزارتخانه برای اتخاذ تدابیری برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها در حوزه‌های هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی خبر داد.


انتهای پیام/4034


انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ها هواپیما
ارسال نظر
قالیشویی ادیب